Aktualnie, na trasie Chodło-Urzędów, trwają prace związane z usuwaniem drzew rosnących przy drodze oraz przeprowadzanymi pierwszymi pracami ziemnymi. Jest to część planu przebudowy 11-kilometrowego odcinka tej trasy, który potrwa dwa lata. Po zakończeniu wszystkich prac inwestycyjnych, całość tej trasy będzie wyposażona w równą i gładką nawierzchnię.
Umowa dotycząca tego projektu została sfinalizowana pod koniec czerwca, a niedługo po tym wykonawca rozpoczął prace przebudowy kolejnego odcinka drogi wojewódzkiej nr 833. Ten etap prac dotyczy przebudowy 11-kilometrowego odcinka między Chodłem a Urzędowem. Plan inwestycji obejmuje poszerzenie jezdni do szerokości 7 metrów oraz budowę poboczy. Ponadto przewiduje się utworzenie 4 kilometrów chodników oraz 11 kilometrów ścieżki pieszo-rowerowej, 16 zatok autobusowych i 2 miejsc kontrolnych dla pojazdów. Przewidziano także stworzenie przejść dla zwierząt.
W projekcie ujęto też budowę lub przebudowę 15 skrzyżowań, łączących drogę wojewódzką z drogami gminnymi, powiatowymi oraz ze starym układem drogi wojewódzkiej. Dodatkowo powstanie nowy most nad Dopływem spod Antonówki, wraz z urządzeniami piętrzącymi.
Obecnie realizowane są prace związane z wycinką drzew przydrożnych i pierwszymi pracami ziemnymi. Dla kierowców oznacza to pewne utrudnienia w ruchu drogowym, m.in. wprowadzenie pierwszych wahadeł sterowanych sygnalizacją świetlną. Przewidywany termin zakończenia inwestycji to koniec 2026 roku.
Jak podkreślają przedstawiciele władz województwa, droga wojewódzka nr 833, razem z trasą nr 747 i mostem na Wiśle w Kamieniu, stanowi ważny punkt dopełniający i alternatywę dla drogi krajowej nr 74 oraz mostu na Wiśle w Annopolu. Ta sieć dróg zapewnia optymalne rozłożenie ruchu międzyregionalnego i znacznie ułatwia komunikację i transport. Dlatego też trasa ta jest od kilku lat sukcesywnie modernizowana.